Til elever, ansatte og foresatte til barn og unge i Kragerøbarnehagene og Kragerøskolene

Torsdag 27.juni behandlet Kommunestyret budsjett 2024 og økonomiplan for 2024-2027. I tillegg behandlet de saken om endring i barnehage og skolestruktur og nedleggelse av Levangsheia oppvekstsenter.

Når det gjelder videre drift av Levangsheia oppvekstsenter så besluttet politikerne å utsette behandling av saken til arbeidet med budsjett 2025. Det samme gjelder alternativer til samlokalisering av de to ungdomsskolene. Barnehagen på Kalstad driftes videre i sine nåværende lokaler i SFO- bygget.

Vi planlegger dermed for videre drift av oppvekstsenteret skoleåret 2024/-25. Ved oppvekstsenteret fortsetter Gunn Anita Auråen Albertsen som leder frem til 15.august.  Vi arbeider med å få på plass en leder etter henne. Kontaktlærerstillinger ved oppvekstsenteret er avklart.  Mer informasjon om videre drift av oppvekstsenteret vil bli gitt på foreldremøte det er innkalt til onsdag 7.august kl.18.00.

Når det gjelder skolestarterne så ble det vedtatt at de starter på SFO i august, slik det er planlagt for i årets overgangsarbeid. Dere vil få mer informasjon om oppstartsdato, tidspunkt og oppmøtested fra barnehagene. Lykke til med tidlig skolestart både til dere elever, foresatte og til dere ansatte i barnehagene som skal følge barna i overgangen.

Informasjon om iverksettelse av øvrige budsjettiltak vil vi komme tilbake til.

En riktig god sommer til dere alle!

Med vennlig hilsen Marianne S. Gurrich

Kommunalsjef for oppvekst