Stort oppmøte på Verdensdagen for psykisk helse

Onsdag 16. oktober arrangerte Kragerø kommune og frivilligheten i Kragerø en markering for Verdensdagen for psykisk helse på Jernbanetorget.

Kragerø speidergruppe var tidlig på plass med bord, benker og et stort telt i tilfelle regnvær. Heldigvis var været med oss, og vi kunne nyte ettermiddagen under åpen himmel.

Røde Kors sin kvinnegruppe hadde laget nydelig kylling med tilbehør, Kirkens bymisjon stilte med varmende gulrotsuppe og Frivilligsentralen hadde med linsesuppe.  En fin gjeng med ungdommer fra generasjonsarkitektene på Stasjonen stilte opp, de grillet pølser og hadde ansiktsmaling for barna. Vi fikk låne serveringsbord fra Delecto, og bålpanner fra næringsforeningen. Totalt ble det servert 300 porsjoner med gratis mat denne dagen.

I tillegg stilte Sannidal Travselskap opp med to ponnier, en til å ri på og en som trakk vogn.  Kragerø musikkorps spilte noen sanger for oss, og RS 32 Kragerø og Helle- Skåtøy sanitetskvinner viste frem sin organisasjon med stand. Norsk Folkehjelp Kragerø stilte opp med beredskap og førstehjelpsutstyr, samt opplæring i livreddende førstehjelp for de som ønsket å prøve seg på det.

Tusen takk til alle som bidro til at denne dagen ble så bra som den ble. Vi så mange små og store som snakket sammen, og håper at alle som kom følte seg inkludert og sett denne dagen.

Takk til Telemark fylkeskommune for midler til arrangementet.

Vi håper vi har startet en ny tradisjon med denne markeringen på Jernbanetoget!