Stabbestad omsorgsboliger

Kommunestyret vedtok i går (23.5.2024) å legge ned driften ved Stabbestad omsorgsboliger. Kommunen vil nå starte arbeidet med å flytte beboere til andre avdelinger.

Flyttingen vil skje i nært samarbeid med de berørte beboerne og deres pårørende. Kommunen vil bistå i de praktiske oppgavene knyttet til selve flyttingen, for å få til en god flytteprosess og at belastningen for de berørte skal bli minst mulig. Avdelingsleder vil være ansvarlig og kontaktpunkt for nødvendige avklaringer.

Beboerne vil få det samme omsorgstilbudet på sitt nye tjenestested og vi vil legge til rette for at den enkelte skal finne seg til rette i ny avdeling.

Ansatte vil bli tilbudt arbeid i andre avdelinger, når deres virke ved Stabbestad omsorgsboliger blir avsluttet.