Møte med frivillige lag og organisasjoner

I går møtte 27 representanter fra frivillige lag og foreninger opp på åpent møte for frivilligheten.

Tema for kvelden var blant annet disse sakene:

• Tilskuddsportalen, tips og råd til søking av tilskudd.
  • Nyby- digital plattform for oppgavedeling mellom kommune og frivillighet, og frivillighet seg imellom.
  • Bruk av kommunens register over frivillige lag og foreninger.

Vi fikk også besøk av Jon Guste-Pedersen fra Skagerrakstiftelsen som fortalte om sitt tilbud til frivilligheten med Kragerøs nye flaggskip RS32 KRAGERØ – «Alles båt» og muligheten for å tjene penger til sin organisasjon gjennom miljøryddeprosjektet «Rene Vassdrag Skagerrak».
I tillegg minnet Unni Wærstad fra Hovedutvalget for Kultur, reiseliv og frivillighet i Telemark om mulighetene til å søke tilskudd fra fylkeskommunen.

Kragerø kommune ønsker å takke alle frivillige som bidrar med innsats for lokalsamfunnet vårt. Kragerø er heldige som har et så bredt spekter av frivillig aktivitet, og en stor og engasjert frivillig gjeng! Tusen takk for alle frivillige bidrag.