Informasjon om oppstart av nytt barnehage- og skoleår!

Da er nok et barnehage- og skoleår over. Elevene på 10.trinn har avlagt eksamen, fått utdelt vitnemål, og ønskes lykke til med videre skolegang, i arbeidslivet og livet.

De eldste barna i barnehagene våre har i disse dager tatt farvel med en trygg og god barnehagetilværelse. De har fått utdelt skolesekker, vært på besøk på skolene våre, og er nå klare og spente på skolestart i august.

I forbindelse med nytt barnehage- og skoleår ønsker vi å gjøre dere oppmerksomme på følgende:

De kommunale barnehagene har planleggingsdag onsdag den 14. og torsdag den 15.august, og barnehagene holder dermed stengt disse dagene.

Barnehagestart er fredag 16.august. Barnehagene sender ut informasjon om tidspunkt for oppstart ved de ulike barnehagene.

Skolene har planleggingsdag onsdag 14., torsdag 15., og fredag 16 august. Skolene holder stengt disse dagene. Skolefritidsordningen (SFO) har planleggingsdag onsdag og torsdag, men åpner igjen fredag.

Kommunestyret besluttet 27.juni at skolestarterne skal kunne starte på SFO som planlagt, før skolestart. Barnehagene sender ut dato og tidspunkt for oppmøte og oppstart.

Skolestart for alle elevene i Kragerø kommune er mandag 19.august.  Skolen sender ut informasjon om klokkeslett for oppstart ved den enkelte skole.

Vi ser frem mot et nytt barnehage- og skoleår, men først:

Vi ønsker dere alle en riktig god sommer!

Med vennlig hilsen Kommunalsjef for oppvekst,

Marianne S. Gurrich