Skjema for krav om sammenslåing av eiendommer finner du her (PDF, 997 kB)
Fremgangsmåte:
Skjemaet kan sendes til kommunen på e-post til post@kragero.kommune.no eller i posten til: Kragerø kommune, Postboks 128, 3791 Kragerø.
Vedlegg til søknaden
- Kart over de eiendommer saken gjelder.
- Bekreftelse på at eventuell hjemmelshaver til bruksrett er varslet.
- Dokumenter som er nødvendige for å få tinglyst sammenslåingen.
Viktige begrensninger
Eiendommer som slås sammen skal i utgangspunktet utgjøre et sammenhengende areal.
Sammenslåing kan ikke gjennomføres hvis den vil føre til prioritetskollisjon mellom panthavere.
Sammenslåing i strid med plan- og bygningsloven kan ikke gjennomføres uten etter innvilget dispensasjon eller ved planendring.
Mer informasjon finner du hos Kartverket.
Saksbehandlingstid
Kommunen skal behandle og eventuelt matrikkelføre krav om sammenslåing av eksisterende matrikkelenheter innen 6 uker.
Gebyr
Sammenslåing av eksisterende matrikkelenheter er fritatt for gebyr. Er det behov for dispensasjon, er dette gebyrbelagt i henhold til gjeldende gebyrregulativ.