ServiceavdelingenHva har vi fått til i året som gikk Implementert personvernombud rollen i god tid før loven trådte i kraft. Alle saksbehandlingstider ble overholdt. Ny oppgave knyttet til vielser er gjennomført av avdelingen Det er utført 100 delegerte vedtak knyttet til bevillinger Det er utført 949 elektroniske innsynskrav (andre føres det ikke statistikk over) Det er ekspedert 651 politiske vedtak (distribusjon og arkivering) Det er ført 141 møteprotokoller fra politiske utvalg. Omlag 15 000 innkomne dokumenter er journalført. Alle saksbehandlingstider overholdt. Husbankens virkemidler (bostøtte og Startlån) og boligkontorer flyttet til kommunalområde Samfunn fra 1.9.2018. Hva har vi ikke fått til i året som gikk Fra 2018 er det kommunen som skal føre tilsyn med tobakksalget. Rutiner og faktisk utført arbeid i denne forbindelse må i hovedsak utstå til 2019. Utfordringer i året som kommer Tilpasse ressurser til gjøremålene for å unngå overtid som det har vært en del av i 2018. Gjennomføre kommune og fylkestingsvalg vil være viktig i 2019. Ny kommunelov gjeldende i hovedsak fra det nye kommunestyret høsten 2019, vil medføre endrede rutiner. Nøkkeltall for avdelingen Økonomisk ramme 7,9 mill Antall ansatte 8,5 årsverk 10 ansatte Sykefraværsprosent 1,8 % Sist endret 07.06.2022 07.45