Virksomhet NAVKort beskrivelse av hovedoppgaver i virksomheten Veiledning, saksbehandling, økonomisk råd- og veiledning samt oppsøkende markedsarbeid. Hva har vi fått til i året som gikk Økt antall formidlinger til bedriftene i Kragerø, en total vekst på 9% jf. 2017. Lavere beholdning langtidsmottakere av sosialhjelp. Stabilt lavere ledighet enn 2017, også i ungdomsgruppa. Reduksjon i antall unge som mottok sosialhjelp. Markant reduksjon i antall unge på helserelaterte ytelser. Etablert digital kommunikasjonsarena via Facebook for å promotere tjenester, mediesaker og lignende. Økt samhandling med andre kommunale virksomheter og DPS. Betydelige besparelser i budsjettet. Hva har vi ikke fått til i året som gikk Andelen unge uføretrygdede har økt til tross for økt aktivitet inn mot ungdomsgruppa. Andel svært unge ledige og sosialmottakere (under 20 år) har stabilt økt etter sommeren. Totalt antall mennesker i Kragerø kommune med økonomisk sosialhjelp er ikke redusert sammenlignet med tidligere år, vi ligger for høyt ift. Sammenlignbare kommuner (KOSTRA). Vi har ikke formidlet nok mennesker med «hull» i CV’en til arbeidsgivere. Utfordringer i året som kommer Tilpasse kontoret til de nye mulighetene som foreligger innenfor digitalisering og tettere oppfølging av mennesker med betydelig bistandsbehov. Bistå med å møte de utfordringene som arbeidsgivere har ift. «mismatch» mellom kompetanse hos de som er arbeidsledige sammenlignet med bedriftenes behov. Hjelpe flest mulig mennesker som mottar sosialhjelp ut i arbeid/utdanning for å få innpass i arbeidslivet. Nøkkeltall for virksomheten Økonomisk ramme 36,4 mill Antall ansatte 9 fast ansatte / 2 midlertidig ansatte Sykefraværsprosent 8,2% Sist endret 25.03.2021 12.17