IT hjelpHvordan kan jeg få Hjelp med IT verktøy i Kragerø kommune Virker ikke eller glemt passordet? Gå hit for å lage nytt passord: passord.kragero.no Får du ikke logget på Visma Ressursstyring eller andre fag-programmer med egne passord: Kontakt nærmeste leder, superbruker eller systemansvarlig. IT kan dessverre ikke bistå med disse. Leder kan sette nytt passord for sine ansatte ved å logge på denne portalen: https://mega.eadm.no/ Bestille IKT-utstyr, mobiler o.l. Alle som har tilgang til e-handel skal nå bestille IKT utstyr direkte fra Atea sin nettbutikk. Mangler du denne tilgangen kontakter du din kollega/leder på avdelingen som har dette for å bestille utstyret. Mer info finner du på IKT FAQ Mitt problem har jeg hørt at (eller sannsynligvis har) andre har opplevd før Les våre veiledninger ved å søke i Ofte Stilte Spørsmål portalen E-post som er falsk eller innholder virus Les vår Ofte Spurte Spørsmål Feil med fag-programmet mitt Jeg har problemer med Visma Ressursstyring, Visma Enterprise, CosDoc, Familia, Public 360, Velferd eller lignende. Kontakt lokal superbruker, nærmeste leder eller systemansvarlig (Klikk her). Jeg har fått ny mobil eller nettbrett Felles mobil for avdelingen e.l. se veiledning her Personlig mobil: Samung mobil eller nettbrett se veiledning her. Apple iPhone eller iPad se veiledning her Jeg trenger PUK kode til Safecom skriver Folg veiledning her IKT-brukerstøtte - Dine saker (pureservice.com) Kopimaskin - toner eller feil Alle canon maskinene er også koblet direkte til en emaint.server hos Canon. Denne registrerer når det er lite toner og sender ny automatisk. Den registrerer også feil på maskinen og tekniker kommer og fikser. Skjer ikke dette kan du ringe nummeret som står på kopimaskinen. Jeg trenger hjelp til skrive timelister, føre fravær, skrive reiseregning eller WINTID Kontakt Personalavdelingen på lonn@kragero.kommune.no Feil med mobiltelefonene eller nettbrett Abonnement, mobilnummer og SIM kort spørsmål: Kontakt forhandler(Kenneth.gronlund@mobility.no) eller Telenor storkunde: 800 33 165 Skade eller feil med min mobiltelefon eller nettbrett: https://kragero.pureservice.com/#/faqs/faq/296 E-post/kalender problemer iPhone løsning: https://kragero.pureservice.com/#/faqs/faq/77 På både Samsung/Android og iPhone anbefaler vi å bruke Outlook App(klikk her) Trenger du fortsatt hjelp:Spør en kollega om de har vært borti problemet ditt og har en løsning?Registrer en henvendelse på IT-brukerstøtte portalenSend en henvendelse til it@kragero.kommune.noSMS til 1963 med kodeord KRAGERO (MMS støttes ikke). Be evt om a bli oppringt og legg gjerne til avsenders navn.Ring IT hvis det haster veldig på 99205799 (Telefon tid 08:00-14:00) Dersom det haster er det viktig at du skriver det først i emne/meldingen.Viktig! Send med et bilde av feilmelding e.l. med valg 2 eller 3 ovenfor. Feks med din mobil. Da kan vi løse saker 100% raskere! Publisert 30.01.2023 08.54 Sist endret 21.06.2024 08.42